Самоосвіта

«Ти лише до тієї пори здатний 
сприяти освіті інших, поки продовжуєш 
працювати над власною освітою...»
                                                                                                                                    

                                                                                                              А. Дістервег  
        Самоосвіта – це безперервний процес саморозвитку та самовдосконалення педагогів.
    Самоосвіта педагога – це провідна форма вдосконалення професійної компетентності, що полягає в засвоєнні, оновленні, поширенні й поглибленні знань, узагальненні досвіду шляхом цілеспрямованої системної самостійної роботи, спрямованої на саморозвиток та самовдосконалення особистості, задоволення власних інтересів т й об’єктивних потреб освітнього закладу.
План самоосвіти педагога повинен містити:
- перелік літератури, яку планується опрацювати;
- визначені форми самоосвіти;
- термін завершення роботи;
- передбачувані результати (підготовка доповіді, виступ на засіданні МО, поурочне планування, опис досвіду роботи, оформлення результатів у вигляді звітів і т.д.)
Алгоритм роботи педагога з самоосвіти:
І. Підготовчий етап:
·         Самоаналіз власної професійної діяльності;
·         Формулювання власної проблеми;
·         Аналіз літератури з проблеми;
·         Аналіз досвіду впровадження цієї теми в практику.
ІІ. Творчий звіт
·         Осмислення, систематизація, узагальнення отриманих знань;
·         Експериментальна перевірка нових ідей, методів роботи, технологій навчання, використання їх на практиці;
·         Проведення відкритих уроків, виступи на семінарах, методичних об’єднаннях тощо;
·         Самоконтроль, самоперевірка ефективності результатів самоосвіти за визначеними критеріями.
ІІІ. Аналітико – узагальнюючий етап
·         Аналіз виконання поставлених завдань;
·         Самооцінка визначення перспективи використання отриманих знань в практичній діяльності з метою підвищення ефективності НВП;


Робота над індивідуальною, методичною,
 педагогічною, психологічною темою ( проблемою)

Чільне місце у підвищенні фахового рівня, майстерності педагога займає робота над індивідуальною, методичною, педагогічною, психологічною темою ( проблемою).

 Ця тема не може бути кимось запропонована, вона має випливати з професійного інтересу педагога.

      Орієнтовні теми( проблеми), які цікавлять педагога, спонукають до пошуку, досліджень, експериментів, глибокого вивчення й апробації:

1   .     Методика проведення інтегрованих уроків
2.     Управління пізнавальною і творчою діяльністю учнів на уроці.
3.     Використання інтерактивних методів навчання на уроці.
4.     Метод проектів у НВП.
5.     Навчання учнів аналізу й оцінювання власної діяльності.
6.     Моніторинг навчальних досягнень учнів.
7.     Психологічні особливості підлітків.
8.     Особистісно зорієнтоване навчання і виховання.
9.     Система роботи зі здібними, обдарованими дітьми.
10.  Організація науково-дослідницької діяльності учнів на міжпредметній основі
11. Використання навчальних екскурсій як форми активізації пізнавальної діяльності учнів.
12.   Властивості, особливості й активізація памяті дітей.
13.  Оптимальні способи повторення вивченого матеріалу.
14.  Інновації в освіті.
15.   Дослідження причин зниження читацького інтересу підлітків.
16.   Створення належного психологічного клімату в процесі навчання.
17.   Створення ситуацій успіху на уроках.
18.  Навчання учнів роботі з першоджерелами.
19.  Використання діалогічного і монологічного мовлення в навчальному процесі.
20.  Міжпредметні звязки в процесі викладання основ наук.
21.   Організація самостійної роботи учнів на уроці, впровадження способів само- і взаємоперевірки, само- і взаємооцінювання.
22.  Наукова дискусія як засіб навчання.
23.  Освоєння нових освітніх технологій, які дозволять знизити навчальне навантаження і підвищити якість уроків.
24.  Розробка системи творчих завдань для учнів.






Немає коментарів:

Дописати коментар