Методичні рекомендації

 

Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 нав. році


Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 нав. році

Інтернет - інструменти і сервіси в роботі викладача

 Як зареєструватися в системі google classroom, як знайти завдання в системі google classroom як виконати завдання в системі google classroom і відправити його на перевірку вчителю, як ознайомитись з оцінками в системі google classroom дивись наступне відео.





 "Урок – це дзеркало загальної та педагогічної культури вчителя,

 мірило його інтелектуального багатства, показник його кругозору 

та  ерудиції»                                       В. Сухомлинський



Золоті правила уроку
  • Знання здобуваються головним чином на уроці.
  •  Нічого не можна залишати незрозумілим, невивченим.
  • На уроці повинне бути повне напруження сил і уваги
  • Розвивайте на уроці мислення, пам'ять, спостережливість, уміння конспектувати та багато інших умінь і навичок, без яких навчання перетвориться в працю без користі.
  • Пам'ятайте, що учень повинен активно здобувати знання і вміння, а не чекати ,доки їх подадуть у готовому вигляді.
  • Будьте самостійними, не заучуйте, а відкривайте нові для вас істини.
  • Не втрачайте на уроці жодної хвилини.
  •  Кожен урок повинен не просто давати знання, а і виховувати переконаність у необхідності готувати себе до самостійного життя. 

Професійна компетентність


Складові компетентності педагогічних працівників


Microsoft Power Point Presentation 811.0 KB

Педагогічна майстерність



Методи професійно-практичної підготовки


Методи професійно-практичної підготовки
Microsoft Power Point Presentation 97.3 KB

Сучасний урок у контексті компетентнісного підходу
(рекомендації обласного НМЦ ПТО, квітень 2019 року)


10 ключових компетентностей
нової української школи:

1.      Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами.
2.      Спілкування іноземними мовами.
3.      Математична компетентність.
4.      Компетентності в природничих науках і технологіях.
5.      Інформаційно-цифрова компетентність.
6.      Уміння навчатися впродовж життя.
7.      Соціальна і громадянська компетентності.
8.      Ініціативність і підприємливість.
9.      Загальнокультурна грамотність.
10.  Екологічна грамотність і здорове життя.

Ключові компетентності – необхідні для самореалізації, розвитку активної громадянської позиції соціальної інклюзії та адаптації на ринку праці.
 Предметні компетентності – формуються засобами конкретних предметів.
Професійні компетентності, що дають змогу особі виконувати певні роботи або здійснювати професійну діяльність; створюють необхідне підґрунтя для     здобуття особою професійних кваліфікацій
Планування уроків:
  1. Визначити тему уроку.
  2. Сформулювати мету, зазначивши, які ключові і предметні (професійні) компетенції необхідно сформувати, розвинути, скоригувати та оцінити.
  3. Визначити тип уроку.
У наказі МОН України від 20.04.2018 року № 408 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня» зазначається, що основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку:
§  формування компетентностей;
§  розвитку компетентностей;
§  перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей;
§  корекції основних компетентностей;
§  комбінований урок.
4.  Підібрати методи і прийоми для реалізації поставленої мети.
5.  Підібрати необхідні дидактичні засоби навчання.



Елементи уроку

1.Організаційна
     частина
Привітання, перевірка підготовленості учнів до уроку, виявлення відсутніх.
Мета – мобілізувати учнів до праці, активізувати їхню увагу, створити робочу атмосферу на уроці.
2. Мотивація навчальної
    діяльності
Передбачає формування в учнів потреби вивчення конкретного навчального матеріалу.
Містить повідомлення теми, мети та завдань уроку. Саме чітке усвідомлення мети – кінцевого результату спільної діяльності вчителя та учнів сприяє реалізації опанування змісту навчальної теми уроку.
3. Перевірка знань учнів
Перевірка домашнього завдання.
4. Актуалізація опорних
    знань
Покликана забезпечити узгодження між викладеним і засвоєним та сприйняттям, засвоєнням і осмисленням нового змісту.
5. Стимулювання
    начальної діяльності
Необхідне для розвитку в учнів зацікавленості до вивчення нової теми.






6. Вивчення нового
    матеріалу
Полягає не тільки у викладанні, а й у керуванні процесом навчання.
На цьому етапі необхідний зворотній зв'язок, активна розумова діяльність учнів, уміння працювати самостійно та в команді.
7. Діагностика правильності засвоєння  учнями знань
Допомагає вчителю та учням з’ясувати розуміння змісту навчальної теми. Це відкриє чітку картину диференційованості учнів за рівнем засвоєння навчального матеріалу.
8. Закріплення нового
    матеріалу
 Перевірка усвідомлення нової навчальної інформації
9. Підсумки уроку.
    Оцінювання навчальних
    досягнень учнів
Учні аналізують, що нового дізналися, а головне, чому навчилися.
Учитель у підсумках визначає позитивні та негативні аспекти діяльності групи та окремих учнів, оцінює їх роботу.
10.Повідомлення домашнього завдання
Пояснення щодо змісту завдання, методики його виконання, запис.



Компетентнісно-зорієнтований урок
Етапи формування компетентностей
1. Мотивація навчання
Забезпечення емоційної готовності до уроку; актуалізація суб’єктного досвіду та опорних знань. Учитель визначає місце уроку в контексті теми, розділу.
2. Цілевизначення та
    планування
Визначення разом з учнями особистісно значущої мети та очікуваних результатів діяльності. Залучення учнів до планування через попередню підготовку (використання випереджувальних завдань, повідомлень, рефератів, слайдових презентацій).
3.  Опрацювання
     навчального
     матеріалу
Організація учнів на здобуття знань; залучення до продуктивної діяльності; керування поліфункціональним спілкуванням. Педагог обирає оптимальні методи навчання, шляхи самостійної роботи учнів.
4. Рефлексія та
    оцінювання
Аналіз результатів роботи та способів їх досягнення; стимулювання навчання; домашнє завдання, його інструктаж.



На допомогу викладачам:

1. Проектуємо урок разом 

2. Як підготувати сучасний урок 

Немає коментарів:

Дописати коментар